Menu

Parę myśli o transporcie produktów

11 maja 2016 - Bez kategorii
Parę myśli o transporcie produktów

Cecha charakterystyczna przewożonych materiałów wymusza stosunki załadunku, transportu i rozładunku. Szczególnie ważnym ogniwem w naszym łańcuchu służb jest wysyłka, ponieważ zajmuje najwięcej czasu. Rychły okres dostarczenia to transport ekspresowy, szczególnie gwoli towarów specyficznych, wymagających szczególnego stosowania, tego typu jak np. nadzwyczaj cenna część elektroniczna, materiałów wymagających właściwiej temperatury, również w okresie przejazdu (zmiana spowodowałaby utratę ich własności – plony, jarzyny, mrożonki, leki, ciała), materiałów niebezpiecznych (ADR – oleje, paliwa, chemikalia itp.), artykułów czułych i łagodnych (np. szklanych, kwiaty).

Transport dedykowany
Szybki termin dostawy, właściwie ważki na rzecz fabrykanta i nabywcy, umożliwia transport dedykowany, to znaczy taki, w jakim transport towarów odbywa się wręcz z miejsca A do miejsca B, bez szansy tzw. „doładunków” (jak przestrzeń ładunkowa tira nie jest w pełni wykorzystana), wartość tego typu przewozu pokrywa jedna ze stron (najczęściej jest to uzgodnione i wliczone w łączne sumpty zakupu produktu). W sytuacji materiałów zagrażających życiu, transport dedykowany jest przymuszony nakazami jurydycznymi. Specyficzną grupą produktów do przewożenia są medykamenty i farmaceutyki. Wymogi temperaturowe (stała temperatura z przedziału -25 stopni Celsjusza – + 25 stopni Celsjusza), osłona przed zakażeniami, szczegółowe uprawomocnienia kierowców do niektórych grup, niezbędność monitorowania za pomocą GPS etapu transportu i wiele innych utrudnień i żądań uczyniły, iż transport leków długo ostawał niecką na rynku posługi transportowych.

Transport dedykowany

Przez wzgląd na nadzwyczaj znaczącą rywalizację transportów towarów obojętnych i również monotonia i konserwatywność transportów farmaceutyków, te zeszłe energicznie ewoluowały. Sporo działalności frachtowych dostrzegło szansę na zarobek, pomimo restrykcji (wymogi bezpieczeństwa pracy) i niebezpieczeństwa (uchybienie producenta czy załadowcy może być drogi także gwoli spedytora).